ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور | اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگار‌های الکترونیک ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟
سرخط خبرها

افزایش روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی

  • کد خبر: ۱۹۸۰۳۷
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
افزایش روند ابتلا به بیماری‌های تنفسی
فوق تخصص نقص ایمنی و پیوند و عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آخرین وضعیت بیماران تنفسی با یک روند افزایشی همراه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رزیتا خداشاهی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار ثبت شده در زمینه بیماری‌های تنفسی با روند افزایشی نسبت به ماه گذشته مواجه بودیم، ما در مهر ماه روند افزایشی داشتیم، اما در ۳ هفته اول آبان ماه آمار‌ها کاهشی بود و مجدد از هفته آخر آبان ماه تاکنون که هفته دوم آذر ماه را می‌گذرانیم این روند افزایشی شده است.

وی افزود: بیماری‌های تنفسی شامل آنفلوآنزا، کووید و سایر ویروس‌ها بوده و علائم آن در افراد سالم تقریباً مشابه بوده، اما در افراد با نقص سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر و بیماران زمینه‌ای، مزمن، خاص و پیوندی ممکن است که درگیری‌هایی در نواحی تحتانی ایجاد کند.

دانشیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این روز‌ها که آلودگی هوا و وضعیت افزایشی ابتلا به بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا را داریم نباید از استفاده از ماسک غافل شویم، خاطرنشان کرد: توصیه اکید به استفاده از ماسک به عموم افراد به‌ویژه کودکان، سالمندان، مادران باردار و دیگر گروه‌های پرخطر بوده به‌خصوص در جمع‌های شلوغ و سربسته که وضعیت تهویه مناسبی ندارد، بوده تا دچار مشکلات و بیماری‌های ویروسی و تنفسی نشوند.

خداشاهی افزود: با توجه به اینکه موج اول آنفلوآنزا در مشهد و خراسان رضوی زودتر از دیگر نقاط کشور به پایان رسیده احتمال موج‌های دوم و سوم آن در فصل زمستان پیش بینی شده و بهترین کار برای دوری از بیماری آنفلوآنزا و عوارض، مشکلات و آسیب‌های ناشی از آن تزریق یک دُز واکسن آنفلوآنزا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است افرادی که هنوز نسبت به دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام نکرده‌اند این کار را در روز‌های باقی مانده فصل پائیز انجام دهند گفت: از زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا تا هنگام ایجاد اثربخشی لازم این واکسن در فرد دریافت کننده ۱۴ روز زمان می‌برد و بهتر است که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای وقوع ۲ موج دیگر آنفلوآنزا تا پایان سال جاری این کار هرچه زودتر توسط تمامی افراد واکسینه نشده به‌ویژه گروه‌های پرخطر انجام شود.

مسئول کمیته علمی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ما در داروخانه‌ها و مراکز بهداشت ۳ نوع واکسن آنفلوآنزا داریم که تمامی آن‌ها مورد تأیید بوده و از مردم می‌خواهیم که جهت ایجاد افزایش ایمنی در بدن خود و دوری از عوارض و مشکلات ناشی از بیماری آنفلوآنزا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت یکی از این واکسن‌ها اقدام نمایند.

منبع: ‌وب‌دا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->